OLGA TOKARCZUK NASZYM PATRONEM SZKOŁY

Wybór patrona jest sprawą dużej wagi, dlatego poprosiliśmy o włączenie się do projektu naszą szkolną społeczność czyli uczniów, rodziców i nauczycieli.

Poprzez nadanie imienia szkoła:

  • Uzyskuje swoistą indywidualną tożsamość wyróżniającą ją spośród innych szkół,
  • Promuje osobę patrona, jego postawę życiową i dokonania,
  • W naturalny sposób uzyskuje do współpracy instytucje i osoby związane z patronem,
  • Wchodzi do rodziny szkół o tym samym imieniu, co może prowadzić do nawiązania wzajemnych kontaktów,
  • Może oprzeć swoje działania wychowawcze na wartościach potwierdzonych życiem i działalnością patrona i ogólnie uznawanych przez społeczność,
  • Wzbogaca swoją obrzędowość związaną z patronem i sztandarem szkoły,   

Wybór patrona nie  był wyborem przypadkowym, nieuzasadnionym. Kampania przeprowadzona była  w sposób przemyślany i kontrolowany. Przy wyborze społeczność szkolna (rodzice, uczniowie, nauczyciele) kierowali  się rangą szkoły i rolą, jaką szkoła odgrywa w środowisku.         

 Powołany zespół bardzo aktywnie realizował projekt zgodnie z procedurą.

PROCEDURA

  • W procesie wyboru uczestniczyli nauczyciele, rodzice i uczniowie.
  • Każda społeczność przedstawiała swoich kandydatów.
  • Nad przebiegiem wyboru patrona czuwał koordynator projektu oraz komisja skrutacyjna.
  • Wybory były trzyetapowe
  • Wybory kandydata na patrona przez rodziców
  • Wybory kandydata na patrona przez uczniów
  • Wybory kandydata na patrona przez nauczycieli i pracowników

Z zasadami realizacji projektu pt.: „Nadania Imienia Szkole” zostały poinformowane zespoły: rodziców ,uczniów i nauczycieli.

 Ogólnoszkolne wybory 

Wybory były demokratyczne – tajne. Nad całością czuwała powołana komisja. Lista kandydatów ułożona była alfabetycznie, uwzględnione były kandydatury – uczniów, rodziców i nauczycieli.