Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 1 we Wrocławiu
OfertaCo w rozwoju dziecka jest prawidłowe, a co niepokoi i wymaga skutecznej pomocy specjalisty?
Zapraszamy: rodziców (prawnych opiekunów), wychowawców i nauczycieli. Oferowana przez nas pomoc jest bezpłatna. |
![]() |
Pomoc
Uruchomiliśmy specjalny adres e-mail, pod którym świadczymy Naszym Klientom doraźną pomoc i udzielamy konsultacji. Dyżury pełnią nasi wykwalifikowani pracownicy – psychologowie i pedagodzy.
Zapraszamy do kontaktu z nami:
W razie konieczności złożenia lub wydania dokumentów lub uzyskania niezbędnych informacji, prosimy o kontakt telefoniczny nr.: 71 798 68 28 lub mailowy :
Kontakt
Adres: Sekretariat Poradni czynny od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 16.00.
|
Dyrektor Poradni Gabinet Psychologa Gabinet Logopedyczny Strona poradni |
Gabinety Poradni
Gabinety terenowe:
– ul. Słubicka 29-33, tel.: 71 798 68 28 wew. 144 i 148
Uruchomiliśmy specjalny adres e-mail :
W razie konieczności złożenia lub wydania dokumentów lub uzyskania niezbędnych informacji, prosimy o kontakt telefoniczny nr.: 71 798 68 28 lub mailowy :
Zapraszamy także do odwiedzenia naszej strony na Facebooku
Wszystkie działania Poradni są dla jej klientów bezpłatne i dobrowolne. Są podejmowane każdorazowo na wniosek rodziców lub prawnych opiekunów dziecka.
Kompetentnie i z zaangażowaniem podejmujemy działania diagnostyczne, terapeutyczne, profilaktyczne, psychoedukacyjne i doradcze wspomagające rozwój dziecka i środowisk wychowawczych.
W swojej pracy:
- uwzględniamy wszystkie aspekty rozwoju intelektualnego, emocjonalnego i społecznego dziecka
- trafnie dobieramy metody i techniki diagnostyczne oraz najbardziej pożądane formy stymulacji rozwoju odpowiednie do wieku i możliwości dziecka – w tym dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz dziecka zdolnego
- wspieramy dziecko i jego rodzinę stosując różnorodne metody terapii oraz mediacje
- współpracujemy z przedszkolami i szkołami, kładąc nacisk na dostrzeganie i wskazywanie mocnych stron dziecka tak, by mogło się ono w pełni rozwijać – na miarę swoich możliwości
- pomagamy młodzieży uporać się z problemami okresu dorastania
Wymierne rezultaty w postaci pokonywania przez dziecko barier i ograniczeń stanowiących przeszkodę w harmonijnym rozwoju osobowości i funkcjonowaniu poznawczym i społecznym są dla nas źródłem nieustającej satysfakcji i najbardziej oczekiwanym efektem naszej pracy !
Zespół orzekający Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej orzeka o potrzebie:
- nauczania indywidualnego,
- kształcenia specjalnego,
- zajęć rewalidacyjno-wychowawczych,
- wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.
Rodzic składający wniosek (druk do pobrania ze strony) o wydanie orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego lub nauczania indywidualnego powinien dostarczyć oprócz zaświadczenia lekarskiego również opinię od wychowawcy, psychologa lub pedagoga szkolnego. Orzeczenie wydaje się po dostarczeniu tych dokumentów oraz przeprowadzeniu specjalistycznych badań przez pracowników Poradni.
Poradnia wydaje opinie w sprawach:
- Osiągnięcia gotowości szkolnej przez dziecko w wieku 6 lat, które odbywa roczne przygotowanie przedszkolne poza przedszkolem albo oddziałem przedszkolnym,
- O potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka (wydawana przez Zespół Orzekający),
- Wcześniejszego przyjęcia dziecka do szkoły podstawowej,
- Odroczenia rozpoczęcia spełnienia przez dziecko obowiązku szkolnego,
- Powtarzania klasy przez ucznia klasy I-III szkoły podstawowej,
- Zwolnienia ucznia z wadą słuchu lub głęboką dysleksją rozwojową z nauki drugiego języka obcego;
- objęcie ucznia nauka w klasie terapeutycznej,
- Dostosowania wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych ucznia, u którego stwierdzono zaburzenia i odchylenia rozwojowe lub specyficzne trudności w uczeniu się, uniemożliwiające sprostanie tym wymaganiom,
- Dostosowanie warunków i formy przeprowadzenia sprawdzianu w ostatnim roku nauki w szkole podstawowej do indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych ucznia, u którego stwierdzono specyficzne trudności w uczeniu się (dysleksję rozwojową),
- Dostosowanie warunków i formy przeprowadzenia egzaminu w ostatnim roku nauki do indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych ucznia, u którego stwierdzono specyficzne trudności w uczeniu się (dysleksję rozwojową),
- Dostosowanie warunków i formy przeprowadzenia egzaminu maturalnego lub egzaminu dojrzałości do indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych ucznia, u którego stwierdzono specyficzne trudności w uczeniu się (dysleksję rozwojową),
- Dostosowanie warunków i formy egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe do indywidualnych potrzeb psychofizycznych absolwenta,
- Udzielenia zezwolenia na indywidualny program lub tok nauki,
- Przyjęcia ucznia do oddziału przysposabiającego do pracy,
- Przyjęcia do klasy pierwszej szkoły : zasadniczej szkoły zawodowej, liceum ogólnokształcącego, liceum profilowanego i technikum, a także klasy pierwszej szkoły średniej na podbudowie programowej szkoły zasadniczej, szkoły policealnej i szkoły pomaturalnej, kandydata z problemami zdrowotnymi, ograniczającymi możliwości wyboru kierunku kształcenia ze względu na stan zdrowia,
- Udzielenia zezwolenia na zatrudnienie młodocianych,
- Dotycząca braku przeciwwskazań do wykonywania przez dziecko pracy lub innych zajęć zarobkowych,
- Objęcie dziecka pomocą psychologiczno – pedagogiczną w przedszkolu w formie:
- zajęć korekcyjno-kompensacyjnych,
- zajęć logopedycznych,
- zajęć o charakterze terapeutycznym;
- Objęcia ucznia/wychowanka pomocą psychologiczno – pedagogiczną w szkole lub placówce w formie:
- zajęć dydaktyczno-wyrównawczych,
- zajęć korekcyjno-kompensacyjnych,
- zajęć logopedycznych,
- zajęć socjoterapeutycznych,
- zajęć o charakterze terapeutycznym,
- nauczania w klasie wyrównawczej,
- nauczania w klasie terapeutycznej;
- Udziału w indywidualnych zajęciach specjalistycznych w zakresie terapii pedagogicznej, zajęciach rewalidacyjnych, usprawniających ruchowo, profilaktyki społecznej i resocjalizacji, przygotowujących dzieci i młodzież do samodzielności w życiu społecznym w specjalnym ośrodku szkolno-wychowawczym.